Prawidłowy montaż luster
Tylko produkty bez dodatku rozpuszczalników, o wysokiej elastyczności i przyczepności zagwarantują nam brak odbarwień czy spękań powierzchni tafli - co jest szczególnie ważne przy coraz bardziej popularnych lustrach wielkopowierzchniowych.
Silikonowy klej do luster firmy LAKMA to w 100% bezrozpuszczalnikowy bezbarwny klej - uszczelniacz o neutralnym systemie utwardzania. Dedykowany jest do mocowań i klejenia luster oraz mozaiki szklanej. Dodatkowo dzięki odpowiedniej konsystencji może być stosowany przy uszczelnianiu obrzeży luster oraz osadzaniu ich w ramach. Produkt charakteryzuje się doskonałą przyczepnością do większości materiałów i podłoży spotykanych w budownictwie: szkła, drewna surowego i lakierowanego, glazury, cegły, betonu, gazobetonu, zapraw cementowych, laminatów szklanych, metali oraz niektórych tworzyw sztucznych
Istotną rolą jest prawidłowe przygotowanie podłoża, które powinno być czyste, wolne od kurzu, pyłu, tłuszczu, smaru, rdzy i innych substancji osłabiających jego przyczepność. Powierzchnie na których przyklejane będzie lustro (np. szkło, powierzchnie glazurowane, drewno) należy odtłuścić alkoholem, benzyną ekstrakcyjną bądź innym rozpuszczalnikiem. Zardzewiałe powierzchnie stalowe należy oczyścić szczotką drucianą, a utlenione metale (np. miedź, ołów) piaskować i zabezpieczyć antykorozyjnie.
Po przykręceniu aplikatora należy obciąć go pod kątem szerokości dostosowanej do wykonywanej spoiny. Silikon nadaje się do nakładania za pomocą pistoletów ręcznych lub pneumatycznych.
Produkt należy nakładać równoległymi, pionowymi pasmami o grubości spoiny około 10 mm, w odstępach co 8 - 10 cm.
Do chwili utwardzenia produktu nie należy uszczelniać obrzeży lustra. W zależności od wielkości i ciężaru, tafla powinna po przyklejeniu pozostać podparta przez kilka do kilkunastu godzin. W przypadku uszczelnień bądź formowania spoiny nałożony silikon można wygładzać szpachelką do rozprowadzania silikonu, zmoczoną w roztworze z mydła.
Ze względu na różnorodność dostępnych materiałów na rynku, firma LAKMA zaleca wykonanie prób przyczepności na niewielkim odcinku.